Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine engelsiz olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye başlangıçladığı senelerde tanışacakları değişkin konuşma aktivitelerinden pozitif olarak etkilendikleri aartıkr. Tüm bu konuşma dalları ortada hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişsel ve içtimai vürutimleri için eğitimciler, erken evetşta edinilen pozitif müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu rabıta, ana karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Aba kalbinin ritmik atışlarını dokuz kamer boyunca dinleyen bebek, özellikle duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bunların anlamlarına karşı hissî bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanılamayabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanılamadığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her tarımün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, ana ile bebek ortada kurulu, müzikal bir hissî bentdır. Aynı ölçüde işçiliklevseldir de; annenin, çocuğuna, dünyaın uyumak için güvenli bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, bebek – ana – baba ortada kurulacak çalgı bağı, ileride evetşayacakları hissî ilişkileri katkısızlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıkan çocuk, kendini katkısızlıklı bir yetişgaraz meydana getirecek etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir ögönen verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği bayıla bayıla ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun için yararlı bir bildirişim kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her hengâm boşlama edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, dürüst şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı için, fiziki ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten mahrum lafınmaktadır. Burada, bilgi bilimleri ve yabancı dil gibi derslerin çok önemli bulunduğunu alim ve konuşma etkinliklerinin çocuğu “derslerinden allıkıkoyacağını” düşünen ana-babaların da, malumat eksikliğinden meydana mevrut hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde akademik başlangıçarı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç çatlakştırmaya mahal verelim: